DUYURU

Türkiye Noterler Birliği Vakfı Kuruluşu TNB KEP ile Güvenli İletişimde İşbirliği!

Yapı Denetim Kuruluşları, maliyet avantajı sağlayan, iş süreçlerini hızlandıran, elektronik ortamda gönderilen önemli bilgi ve belgeleri güvence altına alan Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden TNB KEP’in sunduğu avantajlı fiyatlarla yararlanabilecek.

Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde uzun yıllardır kullanılan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi, Türkiye’de 2013 yılında yürürlüğü giren yeni Türk Ticaret Kanunu ile iş yaşantımıza dâhil olmuş ve 19 Ocak 2013 Tarihli E-Tebligat Yönetmeliği ile Anonim ve Limited şirketler için kullanımı kanunen zorunlu hale getirilmiştir. Kanunen zorunlu olmasının ötesinde tüm gerçek ve tüzel kişilere birçok fayda ve avantaj sağlayan bu sistemden, Birliğimiz ve TNB KEP arasında yapılan anlaşma kapsamında yapı denetim kuruluşları kendilerine özel sunulan indirimli fiyatlardan yararlanabilecektir.

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli ve yasal elektronik posta hizmetidir.

KEP’in Standart E-Postalardan Farkı Nedir?

Normal bir e-posta içeriği değiştirilebileceğinden ve orijinalliği şüpheli kabul edildiğinden yasalar karşısında ispat ve delil niteliği taşımaz.

KEP iletisinin ise kim tarafından gönderildiği, kime gönderildiği, ne zaman gönderildiği bellidir ve değiştirilemez.  İletiler alıcıya mutlaka ulaştırılır ve sistem okunma garantisi verir. Bu nedenlerle KEP kayıtları hukuki delil niteliği taşır ve standart e-posta sistemlerinin sağlayamadığı güvenceyi sağlar.

KEP’in Sağladığı Önemli Avantajlar Nelerdir?

  • ÇEVRECİDİR: Kâğıt tüketimini azaltarak çevrenin korunmasına katkı sağlamasının yanı sıra önemli bir maliyet kalemi olan kâğıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olur.
  • MALİYET AVANTAJI SUNAR: Evrak gönderim ve operasyonel maliyetleri %70’e varan oranlarda azaltılabilir.
  • TESLİM EDİLME VE OKUNMA GARANTİSİ VERİR: Gönderileriniz anında karşı tarafa ulaşır ve teslim edilme tarihinden itibaren ertesi iş günü sonunda okunmasa bile ‘OKUNDU’ olarak kabul edilir.
  • HUKUKİ GÜVENCE SAĞLAR: Gönderilere ait sistem delilleri 20 yıl boyunca TNB KEP tarafından saklanır ve anlaşmazlık durumunda hukuken geçerlidir.

TNB KEP Kimdir?

TNB KEP, Türkiye Noterler Birliği Vakfı tarafından 13 Ocak 2012 tarihinde kurulmuştur. TNB KEP, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP hizmeti vermek üzere lisanslanmış ilk özel girişimdir. TNB KEP, ihtiyaca uygun, farklılaştırılmış tarifeleri, katma değerli çözümleri ve mobil telefonlardan kullanımı destekleyen güvenli e-posta hizmeti ile sektörde referans haline gelen güven kurumudur.

Yapı Denetim Kuruluşları KEP Hizmetini Hangi Alanlarda ve Ne Tür Bildirimler için Kullanabilir?

·         Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın göndereceği resmi tebligat ve diğer resmi bildirimlerinde,

·         Yapı İşleri Genel Müdürlüğü ile yapılan tüm resmi yazışmalarında,

·         Büyükşehir belediyeleri ve diğer il/ilçe belediye başkanlıkların ile olan tüm resmi yazışmalarında,

·         Limited ve Anonim şirketlerle olan her türlü resmi yazışmalarında,

·         Personel ile olan resmi yazışmalarında,

·         Şirketiçi ve şirket dışı hukuken kayıt altına alınması gereken tüm yazışmalarda ve bildirimlerde,

 

yapı denetim kuruluşları KEP sistemini kullanarak bilgi ve belge paylaşımında içeriğin bütünlüğünü koruyabilir, maliyetlerini düşürebilir, elektronik ortamda hızlı, güvenli ve yasal iletişim kurabilirler.

 

TNB KEP’in Yapı Denetim Kuruluşlarına Sunduğu Hizmetler

Birliğimiz ve TNB KEP arasında yapılan anlaşma kapsamında size özel olarak hazırlanmış tarifelerden yararlanabilirsiniz. TNB KEP tarafından yapı denetim kuruluşlarına sunulan özel tarife bilgilerini ve başvuru detaylarını almak için size en yakın TNB KEP Yetkili Bayisini (Yetkili Bayi Listesine http://www.tnbkep.com.tr/bize-ulasin/bayilerimiz.html sitesinden erişilebilir) veya TNB KEP Çağrı Merkezi 444 6 537’yi arayabilirsiniz. (Online Başvuru için TNB KEP Çağrı Merkezi aranmalıdır)

 

YAPI DENETİM KURULUŞLARINA ÖZEL KURUMSAL KEP TARİFELERİ

ONLINE BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ

 

               

 

 

YAPI DENETİM KURULUŞLARININ PERSONELİNE ÖZEL BİREYSEL KEP TARİFESİ

ONLINE BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ

 

 

 

 YAPI DENETİM KURULUŞLARININ ŞİRKETLERİNE ÖZEL KURUMSAL KEP TARİFESİ

ONLINE BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ

 

 

PAKETLERDEN YAPI DENETİM KURULUŞLARININ YAPI DENETİM HİZMETİ SUNDUĞU TÜZEL KİŞİLER FAYDALANABİLECEKTİR.

 

KAMPANYA PAKETLERİYLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

1-       Sunulan tarifelerde yer alan KEP Gönderi hakları hesapların aktif edilmesinden itibaren 12 (on iki) ay boyunca geçerli olacaktır.

2-   Sunulan tarifelerde yer alan KEP Gönderimi sona erdiğinde ücretlendirme standart KEP birim bedel ücretlendirmesi üzerinden yapılacaktır.

3-        KEP İleti Ücretlendirme boyutu 5 MB/KEP şeklinde olacaktır.

4-        Paketlere SMS Bildirim Hizmeti için 50 adet ve SMS Giriş/Parola Hizmeti için 50 adet SMS tanımlanmıştır. Yapı Denetim  Personel Bireysel Paketinde SMS Giriş/Parola Hizmeti için 5 adet SMS tanımlanmıştır. Kullanımınız sona erdiğinde yeni  hizmet paketiniz onayınız alınarak ve 100 adet SMS içerecek şekilde 8 TL karşılığı yenilenir. TNB KEP web ara yüzüne e-imza ile giriş yapılması halinde SMS Giriş hizmetine ihtiyaç yoktur.